Šmakounová nálož

Zdravím všechny vespolek!

Jak si užíváte slunečného počasí? Teda aspoň tady u nás v kraji razovitém to pálí krásně. Vrátila jsem se z hodinové zabíračky na kole a teď si jen slastně hnětu stehna a přemýšlím co dál. Venku je to nádhera!

Nicméně, když jsem slavila svoje narozeniny, moje maminka mě má přečtenou jako svoje botky a místo bonboniér a čokolád mi donesla to, čemu mé srdce lahodí (i to lesní jahodí...).
Dostala jsem spoustu dobrůtek dle mého gusta - javorový sirup, sirup agáve, müsli a mnoho dalšího. Čim mě ale mamča dostala byla šmakounová nálož, kterou jsem si velmi dobře užila, vychutnala a vychrochtala...doslova!

Jako první bych vám ráda představila kolekci mých miláčků.

oooooo, jaká krááása nebeská!!!

O meruňkovém šmakounovi jsem se tady zmiňovala . Je to moje oblíbená snídaně, dezert nebo svačinka. Je lahodný, jemný, ne příliš sladký a díky bohu, mému příteli nechutná!! HURÁÁÁÁ! 
Dávám si ho s jogurtem, vyšlehaným tvarohem, nebo prostě jen tak s ovocem. Neskutečně mi chutná a nevím proč, vždycky si ho šetřím nakonec!






Dalším mazlíčkem do mé lednice přibyly štíhlé nudle od Šmakouna. Tyhle nudličky jsou super variabilní. Dá se z nich udělat mnoho a mnoho jídel. Prostě s nimi zacházíte jako s každýma jinýma těstovinami. Nemají zrovna "nějakou" chuť. Prostě šmakounovou. Celé balení má nějakých 270 g. Na 100 g nudlí připadá 64 kcal, takže je to úplná báseň. Navíc jako bonus neobsahují lepek a díky tomu, že šmakoun je vyráběn z vaječných bílků, je taky všechno šmakounové skvělým zdrojem bílkovin!

Zapečené šmakounové nudle se zeleninou a sýrem
Já jsem si z tohoto balení udělala dvě porce a moc jsem si pochutnala. Nicméně vím, že do mého jídelníčku budou patřit skutečně jen výjimečně, protože jejich cena není zrovna sranda na každý týden. Nicméně, můžu jen doporučit. Pro zpestření, proč ne!


Každopádně po vybalení bacha na to, jsou slepené a zavakuované, takže to chce namočit do teplé vody, a opatrně od sebe oddělit. 
Udělala jsem si jedny zapékané a jednu porci se zeleninou a rajčatovým pyré...


Štíhlé nudle se zeleninou, kari a zjemněné lžičkou sýru Philadelphia - mňam!
Další slastí je uzený šmakoun. Velmi podobný uzenému tofu, jen je víc šťavnatý a mě chutná asi stejně jako to tofu. Nevidím v nich nijak extra rozdíl. Samozřejmě zběhlí poznají rozdíl v textuře a trošku v chuti a konzistenci, ale jinak komu chutná tofu, nemůže šáhnout vedle, když ochutná uzeného Šmaka. Bohužel žádné fotky s uzeným šmakounem jsem nestihla nafotit. Tak snad někdy příště.

No a poslední láska...ach jo. Jen na to pomyslím, slintám jak bernardýn, ale nedá se svítit, je pryč. 
Vidíte, že celé balení má 225 kcal. Má opravdu dost bílkovin,
ale jak říkám,
já jsem nebyla schopná sníst víc...
Šmakounová oříškovo-čokoládová pomazánka. WOW. Na to se nedá říct jiného, co by to vystihlo. Musím říct, že jsem čekala ledacos, ale tohle určitě ne. Je to sladké, jemné a čokoládové s nádechem ořechů. Prostě slast. Já tyhle věci nemusím, nutella je na mě příliš sladká a trnou mi z ní zuby. Ostatní rádoby čokoládové pomazánky jen vidím a mám husí kůži i na krku..ale tohle je něco. 
Nicméně musím říct, že nemůžu jí sníst příliš - což je pro mě jen dobře. Není to tím, že by mě výčitky práskaly hlava nehlava ale tím, že po několika soustech cítíte na patře zvláštní "drhnutí" a trošku jakoby umělinu? Nevím, jak to přesně popsat, protože vím, že nic "přechemiziovaného" ve šmakounovi neni, ale pár soust mi s touto pomazánkou stačilo. Tím líp pro mě. Vydržela mi déle a já si jí užívala dle svého gusta. 
A opět..cena. Není to sranda, a proto vím, že ji k životu skutečně nepotřebuju každý měsíc, takže až zase přijde, bude to určitě nějaká sváteční příležitost (že by Vánoce?). 

Každopádně musím připustit, že ani jedna věc nebyla "nestravitelná". Naopak! Já jsem si tento testovací týden velmi užila a těším se na brzké shledání.

Jako poslední věci, si můžete na první fotografii všimnou balení Sojáčiků. Je to sojový jogurt (překvapivě). Mamča mi ho vozí z Makra a mě moc a moc chutná. Toto balení je praktické v tom, že zde najdete pět různých příchutí - jahoda, borůvka, čokoláda, meruňka a lesní plody. 


To je tedy ode mě dneska vše přátelé. Tádida di dááá!

Hezký den vám všem!
Vaše M.

Komentáře

Oblíbené příspěvky