Cukroví pro dietáře ale i pro požitkáře...

Nejdřív jsem měla v plánu udělat super duper ultra mega moderní nadpis ala ženy.cz. Něco jako...Zdravé cukroví bez výčitek, nebo třeba: Jak nepřibrat přes Vánoce...ale pak jsem si řekla, že na to...**** bílej tesák a prostě to nazvu tak, jak to je. Je to cukroví? Je. Přiberete po něm? No, když to sežerete na kila, tak přiberete i z bílků s rýží. Je to dobré? JE! Některé druhy jsou klasické, plné mouky, másla a cukru a jiné zase...zdravější?
Takže proč ne. Upečete, zkusíte a uvidíte. Nám to chutná, dokonce i manželovi, který běžně večeří chleba se sádlem a škvarkama, protože tuky jsou zdravé, že?
Takže, koukneme na to. 

Linecké cukroví
Neochvějná klasika všech klasik. Cukroví, které milují snad všichni. Je úžasně vláčné, křehké a dobré. Recept mám  od své babičky, pečeme ho všichni v rodině stejně, předává se z generace na generaci (jak dramatické a dojemné) a máme ho rádi. 

Suroviny: 
500 g mouka hladká
270 g másla (prosím, nenahrazovat herou a jinými ...věcmi).
140 g cukr moučka (dle chuti, dávám i méně a stačí to)
2 žloutka

A teď už stačí všechno smíchat, hníst a propracovávat dokud těsto není nelepivé, vláčné a hladké. Šup s ním do lednice, nechávám aspoň 24 hodin odležet. Poté rozvalujeme a vykrajujeme tvary. Letos to bylo v režii mého muže. Kolečka z TESCOMY. Vypadají krásně, trošku hamburgery ale jinak povedené. Slepované jsou domácí marmeládou z meruněk.

Perníčky z ječné mouky: 

Zvolila jsem tuto klasiku ve zdravější verzi a dopadlo to velmi dobře. Ječná mouka je zárukou křehkosti a jemnosti. 

Suroviny: 
200 g žitné mouky
1 vejce
50 g kokosového oleje (rozpuštěný)
Flavdrops  - karamelové (podle chuti)
perníkové koření - hojně
1/2 prášku do perníku

Těsto jsem zkusila jen tak, jak  na tom bude konzistencí. Nesmí lepit, držet tvar tak, aby se dalo rozvalovat. To se nám povedlo, pořádně jsme těsto zpracovali a taky nechali v lednici do dalšího dne odpočívat. Poté jsme vykrajovali. Moc nevyskočí, jako klasické perníky. Chutnají ale super. Hodně perníkového koření udělalo své. jsou extrémně křehké a dobré. Vyšly z toho cca 2,5 plechu. 
Po upečení jsme potřeli vajíčkem. Skoro nikdy nezdobíme polevou. 

Kokosky - extra easy!

Miluju všechno kokosové, což jste si i trošku mohli všimnout. Například v mém posledním článku, že? Ale tohle je extra lehoučké, snadné a hlavně dobré a taky - prostě nemusíte se být, že ráno po štědrém dni budete čučet na své zavodněné tělo jako bacil do lékárny. 

Suroviny
5 bílků
cca 100 g strouhaného kokosu
1 odměrka proteinu
NEBO flavdrops

Udělala jsem obě varianty. Měla jsem hodně bílků a tak jsem udělala jednu dávku s proteinem (cookies) a jednu s flavdrops (karamel). 
Sníh vyšlehat do tuha - pomůže i špetka soli, poté přimíchat kokos tak, aby hmota držela v jakési tvary na plechu. + přimíchat protein/sladidlo tak, aby Vám to šmakovalo. žádná věda ani vysoká škola učení. Vyšlo mi to na dva plechy, mám plnou jednu krabičku - jsem spokojená.

Ořechové mušle
Toto je oblíbené mého muže. Je to velmi jednoduché ale moooc dobré. 
Těsto je bez cukru, za to hodně "tukové", ořechová náplň. Celé cukroví by se mělo ještě obalit v cukru. To jsme ale neudělali - což jak můj manžel říkal, není potřeba a navíc - nechce být tlustý :-D

Suroviny: 
Těsto
280 g mouky
250 g másla
1 vejce
(cukr moučka na obalení)

Náplň
100 g ořechů mletých 
100 g cukr moučka
1 bílek
2 lžíce rumu
citronová kúra

Těsto stačí pořádně promíchat a prohníst, ať máslo krásně zvláční celé těsto. Nechala  jsem opět odležet v lednici do druhého dne. Poté vyválíme na tenčí plát, skleničkou jsme vykrajovali kolečka. Mezitím jsme smíchali všechny suroviny na náplň. lžickou jsme pak ládovali náplň do těsta a přeložili kolečko  napůl, jako pirožek. Není cílem těsto úplně uzavřít. Proto jsou to mušle, že jsou trošku otevřené, někde se to dokonce jmenuje žabí pusinky. No nevím...
Horké se pak obalují v cukru. Tento krok jsme vynechali. 

Miluju vůni cukroví. Byt krásně voní, všude je takový klid. Pečeme s manželem rádi a je to náš koníček. Letos se ale velmi krotíme, aby toho nebylo zbytečně moc a hlavně, neklademe si na hlavu zbytečné úkoly. Spíše si užíváme atmosféry. 

A jaké je vaše zamilované? 
Jaké cukroví máte nejraději? Pečete zdravě, nebo to necháváte tak, přece se to jeden den nezblázní a nebo třeba nepečete vůbec? 

Podělte se s námi o Vaše zvyk;) 


Krásný adventní čas Vám všem, 
Vaše M.

Komentáře

  1. Ty škeble jsou parádní! A dělám podobné ale zdravé :) Já miluju včelí úlky a marokánky :D Peču zdravě, protože fakt miluju sladké a snědla bych toho hrozně moc :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé Míšo děkuji za fajn komentář. No marokánky jsou skvělá věc. Miluju je a nejlepší na světe dělá moje tchýně. Já si taky dělám své verze snesitelnější. ono, je hřích nejíst, když si všichni dopřávají a přece jen...celý rok k tomu směřujeme, tak proč si neužít, no ne?
      Takže doufám, že ti bude chutnat. Podle tvých příspěvků nepochybuji, vypadá to luxusně.
      Užívej advent.
      i

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky