V rytmu Ugandy

V sobotu druhého září jsme s manželem vyrazili v dešti do Ostravy Mariánských hor a to z jediného důvodu  - ochutnat dobroty z Ugandy. 

Pojďme se podívat, jak to vypadá v praxi... 
Na Facebooku na mě vyskočila akce v Ostravě - Ovoce z Ugandy. 

WOW! Mirko - skvělá příležitost ochutnat kvalitní avokádo, papáju a další věci, které jsou prostě v supermarketu - divné. Neříkám, že to není dobrý. Pro naše potřeby - proč ne. Ale ochutnat na slunci uzrálé mango nebo papáju, musí být přece skvělé, no ne? 

Celou akci má na svědomí e-shop (zatím) Virunga.cz, který mám odteď v pravidelném sledování, abych byla informovaná o všem, co se zde šustne! Všechno jsou to mladí lidi, které jsem měla možnost poznat právě naživo v Ostravě a jsem opravdu nadšená. 

Akce byla pořádaná v malém areálu FUN Golf, kde jste měli možnost všechno ochutnat, očichat, osahat a hlavně - koupit. Lidičky z Virungy se Vám věnovali, všechno ochotně vysvětlili, doporučili, vybrali spolu s Vámi, dali Vám ochutnat. Prostě sen. 
Navíc, chlapíci Vám připravili luxusní záležitost k piti - džus z cukrové třtiny, baby limetek, baby zázvoru a ledu. BOŽE! Tak skvělá věc. Osvěžující (ne že by to v tom dešti bylo potřeba) ale přírodní nakopávač to tedy byl. Kelímek vyšel na 70 Kč. 
Kromě ovoce/zeleniny, ořechů, sušeného ovoce a koření bylo připravení i guacamole, které jsem dostala ochutnat a panečku - to je dobrota. 
Ještě se chystal gril na opékané banány a sladké brambory, ale to už jsme prchali zase dál, neměli jsme tolik času, kolik bych si přála. 


No a co jsme si pořídili my? 
My si rovnou objednali na e-shopu tropic box - ten největší  - sedmi kilový, který jsme si na místě jen vyzvedli. 

Co jsme v něm měli? 
  •  papája
  •  ananas
  •  avokádo
  •  mango (na salát)
  •  maracuja (mučenka)
  •  baby limetky
  •  rajčenky (tamarilo)
  •  jackfruit
  •  baby banány
  •  sušený ananas, baby banány a sušená mochyně
  •  kakaové boby
Krabice již byla připravená, všechno jsme očuchali, ochutnali a byli jsme naprosto nadšení.
Milujeme exotické ovoce a toto je skutečně jiná liga. Ovoce nám provonělo celé auto a potom i domov. Papáju máme schovanou spolu s baby banány v komoře - dostali jsme doporučení mít je na tmavém místě, a řeknu Vám, otevřeme komoru a máte pocit, že jste někde na plantáži. Krásná vůně. 

No a ochutnávky? Použití, jak co chutná? Jdeme na to!


Maracuja: 
Tu jsme si dali hned další den k snídani spolu s Ananasem (ten asi nemusím moc popisovat, jen toto: TAK SLADKÝ A DOBRÝ ANANAS JSEM JEŠTĚ NEMĚLA! AMEN.)

Maracuja se rozřízne napůl a jednoduše se vydlabe dužina lžička - žádná věda.
Chuť bych přirovnala k slaďoučkému kiwi, a nebo úplně to vystihuje multivitamínový džus? Existuje to ještě? tak taková chuť. Úžasná vůně...dobrota.



Jackfruit (žakie): 
Lidi a toto? Za mě - favorit numero unno! Toto je mňam! Na moudrých internetech sice najdete, že chutná jako broskev a hruška a já nevím co...ale podle mě je to ananasový banán s mangem v jednom#nebevhubě.
Nejdříve jsem musela přijít na to, jak samotnou dužinu z výřezu, který jsme do bedýnky dostali, vydlabat, ale když jsem na to přišla...ani jsme si nesedli. jen jsme stáli u stolu, loupali a jedli. 
Dužina pouštěla lepkavé mléko - pozor na to, měla jsem to všude! Ale stálo to za to. Taková dobrota. Navíc, když si představíte, že na stromě roste třeba 7 kilový macek takového ježatého ovoce? WOW! 

Avokádo:
Asi ani tento kousek nemusím představovat, zdroj kvalitních tuků a rozkoše v podobě hruškovitého plodu. To je avokádo. 
Takovéhle jsem ale ještě neměla - pořádně veliké a ta barva? Nádhera. 
Ihned jsem měla v plánu jídlo - a vyšlo to na jedničku. Vidíte tu barvu? TU BARVU. 
Rozlousklo se krásně samo, uvnitř krásná pecka. Krémové, výborné. 
Rajčenka: 
Co o ní říct? Sladké/ovocné rajče? Nevím, jak to popsat. Takové kořeněné ale přitom sladké rajče. Pozor na slupku, tu je nutné oloupat - je hořká. Mám jich pár kousků a uvažuju, že je použiju do rajčatové omáčky na těstoviny/rýži. Máte s nimi nějakou zkušenost? 
Paní nás použila, že je to nejlepší lék a pomocník na bolavou hlavu. No, snad to zabere.


Baby limetky: 
Tyhle roztomilé miminka normálních limetek mají říz stejně jako jejich starší sestřičky, nenechejte se mýlit. Jsou moc fajn. Ochucujeme saláty, dáváme si do pití. Klasika. 

Chystáme se ještě na papáju a baby banánky, ty nám ještě potřebují trošku dozrát, o tom ale třeba zase příště. Ještě tam mám pár věcí v záloze... ;) 

Každopádně - zavítejte na stránky Virungy, koukněte na to a zkuste si třeba i něco objednat. 
Kvalita opravdu TOP TOP. Je to něco úplně jiného a třeba si zamilujete další druh ovoce,  které běžně není dostupné. 
Určitě to není na nákup každý týden (nejsem Rothschild), ale sem tam si dopřát něco super, je fajn. 
Můžete tak ozdobit třeba oslavy, párty, věnovat nějaký krásný dárek? 
Možností je spousta.

Krásný a ovocný den přeji Vám všem.
Vaše M.

Komentáře

Oblíbené příspěvky